,

środa, 22 lutego 2017

Drogie pudry- HIT czy oszustwo?



Nie jeden raz przechodziłam obok drogich kosmetyków, które są polecane i używane przez wizażystki, ale zawsze odstraszała mnie cena i myślałam "aa może następnym razem". Ostatnio zaczęłam troszkę więcej czytać na temat pudrów z wyższej półki ii... teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłam odwlekając swój zakup...


Kochani!
przykładowo puder ze zdjęcia firmy Laura Mercier 11,3g- 215,00zł
Polecany chyba przez większość wizażystek. Puder idealny. 
"Niewidoczny na skórze, dopasowuje się do wszystkich tonacji skóry, łatwo i bez wysiłku rozprowadza się i łączy ze skórą. Pozostawia gładkie, delikatne wykończenie. Wyjątkowe właściwości rozpraszania światła pomagają uzyskać efekt miękkich konturów .Zmniejsza widoczność drobnych linii i zmarszczek. Idealny dla wszystkich rodzajów skóry. Testowany dermatologicznie i alergologicznie. Nie zatyka porów. Beztłuszczowy. Nie zawiera talku."

Jednak gdy zerkniemy na jego skład? 



Hmm.. Krzemionka i borokrzemian wapniowo-glinowy.. Czy to są aż tak drogie składniki? Sprawdźmy...

W każdym większym mieście nawet w aptece czy jakimś zielarskim sklepie kupicie 10g krzemionki sproszkowanej kosmetycznej za maksymalnie 20zł. Jeśli nie stacjonarnie to w Internecie też można ją dostać.


Drugiego składnika nie znalazłam w Internecie, ale nie myślę, żeby kosztował on ok. 200zł (!)

Kolejny przykład to baardzo dobrze znany puder HD firmy Make Up For Ever. 

Nie wiem, czy już go wycofali czy jak, ale nie mogłam go nigdzie znaleźć dostępnego. W każdym razie puder ma w składzie jedynie, tylko i wyłącznie krzemionkę, która jak już wiemy kosztuje ok. 20 zł za 10 g. A puder kosztował 169zł za 8,5g. 




Czy nie uważacie, że to jest po prostu zwykłe OSZUSTWO?! Ja nie lubię jak ktoś mnie robi w tzw "bambuko" :D Także kochani ja chyba jednak zrezygnuję z zakupu tych pudrów i zaopatrzę się po prostu w krzemionkę kosmetyczną skoro jest taka dobra, a 20zł za 10g. to rewelacja, bo taki puder jest bardzo wydajny, nie używa się go codziennie, ponieważ może wysuszać skórę. 


Także moja rada: CZYTAJMY ETYKIETY, SKŁADY PRODUKTÓW!!! 

Także  wybór jest Wasz:

3zł/1g krzemionki kosmetycznej CZY  20zł/1g pudru Make Up For Ever


Nie jestem chemikiem, w szkole nie przepadałam za tym przedmiotem, ale wydaje mi się, że tutaj nie trzeba nic więcej rozumieć. Jeśli się mylę i macie na to jakieś wytłumaczenie to czekam na Wasze komentarze!

Do następnego!




2 komentarze:

  1. Masz rację, kiedyś sprzedawczyni w Sephorze nawet odradzała mi kupno pudru z Chanel i twierdziła, że tańszy- jest takiej samej jakości.Teraz nie mam parcia na drogie firmy gdyż w większości płaci sie tu tylko za metkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś na temat borokrzemianów, bo pisałaś ze nie znalazłaś nic na ich temat.https://www.facebook.com/greenlinesklep/posts/1657149054333404/ Sadzę, ze to również tani składnik, jako pochodna aluminium.

    OdpowiedzUsuń